FAQ
Komputer służy dzieciom na zajęciach w różny sposób np. do pracy z aplikacją Sparkling, do obsługi szkolnej poczty elektronicznej, do pracy z materiałami umieszczonymi przez nauczycieli na dyskach w szkolnej chmurze. Nauczyciele umieszczają materiały na zajęcia na naszej platformie Sparkling lub na szkolnym dysku Google, co pozwala oszczędzać papier oraz miejsce w szkolnych plecakach. Uczniowie orientują się w celach edukacyjnych i swoich postępach, uczą się korzystać z przestrzeni Internetu w sposób wartościowy i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa w sieci.
Nie. Wszystkie komputery pracujące w szkole są skonfigurowane przez nasz zespół informatyków, aby sprawnie funkcjonowały w naszym środowisku sieciowym. Informatycy mają dostęp do systemów operacyjnych wszystkich komputerów, możliwość blokowania stron o niepożądanych treściach i stale aktualizują oprogramowanie antywirusowe. Dzięki temu dbamy również o ochronę dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami z sieci.
Szkoła dla uczniów klas 1-3 jest otwarta w godzinach 7.30-17.00. Zajęcia edukacyjne w klasach 1-3 zaczynają się o 8:20 i kończą o 14:00, następnie do 15:00 są na dworze. Zajęcia w klasach 4-5 zaczynają się o 8:20 i kończą o 14:05Klasy 6-8 zaczynają naukę o 8:20, zajęcia kończą się około 15:05 (w zależności od dnia i wybranych zajęć rozwijających wiedzę - Fakultetów). Świetlica dla klas 4-8 działa codziennie w godz. od 14:05 do 17:00.
Tak. Spark Academy jest szkołą prywatną z takimi samymi uprawnieniami, co szkoły publiczne. Twoje dziecko po każdej ukończonej klasie otrzymuje świadectwo szkolne zgodne z wzorami MEN.
Tak. Zgodnie z wymogami prawa Spark Academy organizuje egzaminy państwowe - egzamin ósmoklasisty oraz maturę. Nasz model edukacji ma też specjalną przestrzeń przygotowującą do tych egzaminów.
Tak, na obecną chwilę uczniowie mogą korzystać z telefonów w trakcie przerw. Staramy się uczyć naszych uczniów tworzenia zdrowych nawyków używania telefonów komórkowych, dlatego wyznaczyliśmy strefy w których nie można korzystać z telefonów tj. toalety, stołówka, szatnie. Temat ten nie jest łatwy, dlatego cały czas testujemy najlepsze dla uczniów rozwiązania. Prowadzimy w tym temacie również dialog z uczniami, rodzicami i specjalistami z zakresu psychologii i pedagogiki.
W Spark Academy język angielski stanowi główny język obcy. Uczniowie zanurzają się w angielski od klasy 1 szkoły podstawowej. Od klasy 6 mogą rozpocząć naukę drugiego języka obcego, do wyboru hiszpański lub niemiecki.
Nie organizujemy zajęć dotyczących jakiejkolwiek religii. Uważamy, że religia to bardzo osobista, intymna przestrzeń człowieka, dlatego pozostawiamy ją w sferze prywatnej. Nie organizujemy też odrębnych zajęć z etyki, gdyż treści programowe z etyki wplatamy wprost w zajęcia z psychologii oraz kręgi z wychowawcami. Poza tym nasz szeroko rozbudowany program rozwoju emocjonalno-społecznego, który jest elementem każdej aktywności w Sparku dba o rozwój uczniów w zakresie postaw zgodnych z wartościami szkoły (szacunek, współpraca, zaangażowanie, zdrowie).
Program edukacyjny w Spark Academy jest tak skonstruowany, by poza zajęciami wymaganymi przez prawo (tzw. lekcje przedmiotowe) uczniowie mieli przestrzeń do realizacji swoich pasji i zainteresowań (np. własne projekty uczniowskie, fakultety - zajęcia do wyboru). Inspirujemy ich również do poznawania i eksplorowania nowych obszarów wiedzy, sztuki, muzyki, nauki, rzemiosła czy sportu poprzez warsztaty prowadzone przez naszych nauczycieli lub gości (często są to sparkowi rodzice). To wszystko dzieje się w ciągu dnia szkolnego. Jeśli komuś będzie mało na terenie szkoły można skorzystać z dodatkowej oferty zajęć realizowanych przez zaprzyjaźnione z nami firmy np. Taekwondo, basen, cukierenka, nauka gry na instrumentach i wiele innych.
Chcemy aby uczniowie Sparka doświadczali aktywności fizycznej nie tylko podczas zorganizowanych zajęć wychowania fizycznego. Szkoła posiada siłownię oraz oddzielnie salę sportową. Uczniowie mają do dyspozycji 2 szatnie oraz prysznice. W ogrodzie posiadamy boiska do piłki nożnej, koszykówki oraz siatkówki plażowej. W części ogrodu znajduje się również małpi gaj. W planach szkoły jest sukcesywne rozbudowywanie atrakcji zachęcających uczniów do aktywności. Również przerwy od zajęć uczniowie mogą spędzać aktywnie - w budynku mają do dyspozycji stół do gry w ping-pong oraz piłkarzyki, na boisku szkolnym mają swobodny dostęp do sprzętu sportowego (piłki, skakanki itp.).
Nie ma potrzeby szykowania wyprawki. Szkoła ma podpisaną umowę z hurtownią papierniczą i zamawia dla uczniów wszelkie potrzebne wyposażenie plastyczno-techniczne. Zamówienia rozliczane są w ramach kosztów dodatkowych raz na kwartał.
Realizujemy tą samą podstawę programową, co wszystkie szkoły w Polsce, więc po zakończeniu Sparka młody człowiek będzie mógł aplikować do dowolnego publicznego lub prywatnego liceum w Polsce. Koncepcja szkoły opiera się na najnowszej wiedzy o procesach uczenia się (neurodydaktyka), interdyscyplinarnym programie nauczania dostosowanym do wymogów polskiej podstawy programowej oraz stosowaniu metod nauczania aktywizujących uczniów. Wszystko, co robimy wspiera kształtowanie kompetencji, z których nasi uczniowie mogą korzystać w dowolnym miejscu.
Uczniowie mają możliwość skorzystania z obiadów przygotowywanych przez firmę cateringową. Każdy rodzic ma dostęp do aplikacji, w której może wybrać obiad z dwóch propozycji na każdy dzień, lub na miesiąc z góry. Catering uwzględnia również specjalne diety np. bezglutenowa, wegetariańska. Uczniowie mogą też przynieść obiad przygotowywany wcześniej w domu (np. w termosie) i zjeść go na stołówce w czasie przerwy obiadowej. W trakcie obiadu uczniowie mają również dostęp do napoju, wody oraz baru sałatkowego.
Nasi uczniowie startują w różnych konkursach i olimpiadach przedmiotowych. Jeśli o którymś nie wspomni nasz nauczyciel, a ktoś znalazł interesującą jego propozycję, wystarczy że zgłosi się do wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu, którego konkurs dotyczy.
Wyjścia i wycieczki często są związane z tematyką realizowanego działu. Ich ilość jest zależna od programu pracy danej grupy. Mogą być organizowane przez nauczycieli i wychowawców, jak i przez uczniów. O każdym wyjściu rodzice są informowani wcześniej.
Organizowane są półkolonie w pierwszych tygodniach lipca oraz pod koniec sierpnia. Udział w półkoloniach jest dodatkowo płatny i zależy od oferty na dany rok szkolny. W ferie nie organizujemy dodatkowej opieki.
W ramach czesnego uczeń korzysta z:
- interdyscyplinarnych zajęć edukacyjnych,
- programu rozwoju
- społeczno-emocjonalnego (w tym kręgi, zajęcia z psychologii)
- zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia jak np. BID, fakultety, gildie w liceum
- indywidualnego konta w Sparlingu i internetu
- możliwości uczestnictwa w: klubach szkolnych takich jak np. Klub Mediacji Rówieśniczych, samorząd szkolny, warsztatach i szkoleniach organizowanych przez kadrę pedagogiczną, psychologów i pedagogów oraz rodziców
- biblioteki i czytelni szkolnej
- opieki i infrastruktury szkoły w godzinach jej otwarcia (7:30-17:00). Budynek szkoły jest dostosowywany do potrzeb uczniów i kadry, stąd w naszej szkole znajdziecie miejsca relaksu dla uczniów i pracy w mniejszych grupach. Są to min. mniejsze pokoje do spotkań i pracy grupowej, miejsce chilloutu z kanapą i fotelami, stół do ping-ponga, piłkarzyki itp.
Dzięki zajęciom organizowanym w ramach czesnego uczeń realizuje polską podstawę programową i jednocześnie kształtuje kluczowe kompetencje przyszłości oraz ma możliwość rozwijania swoich pasji. W czesnym zapewniamy uczniom bezpieczne warunki do rozwoju i odkrywania swojego potencjału.
Na koszt pobytu dziecka w szkole składają się: czesne, koszty dodatkowe i ewentualne opłaty za obiad (ok 14 zł za posiłek + napój), jeśli uczeń będzie korzystał z cateringu organizowanego przez szkołę.
Koszty dodatkowe rozliczane są indywidualnie na ucznia. Składają się one np. z cen biletów do kina czy muzeum, jeśli klasa gdzieś wychodzi, cen materiałów papierniczych, które są potrzebne dzieciom na zajęcia (wyręczamy Was - Rodziców w organizowaniu bibuły o 22:00 ;) itp. Koszty dodatkowe pojawiają się na indywidualnym koncie do rozliczeń mniej więcej raz na 3-4 miesiące. Średnio w klasach 1-3 wynoszą one między 30-50 zł miesięcznie, klasy 4-8 między 15-20 zł miesięcznie. We wrześniu dodatkową opłatą jest jeszcze opłata za program antywirusowy na komputerach uczniów ok. 50 zł jednorazowej opłaty.
Nie prowadzimy rezerwacji miejsc. Każde dziecko przechodzi przez proces rekrutacyjny na dany rok szkolny. Chcemy zapewnić uczciwość i równość w dostępie do miejsc, jednocześnie dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole ważne jest osiągnięcie gotowości szkolnej. Szczegóły oraz terminy rekrutacji dla poszczególnych etapów można znaleźć w zakładce rekrutacja.
Dla dzieci 6-letnich otwieramy w tym roku grupę dedykowaną tylko dla dzieci w tym wieku. W grupie tej, przy uwzględnieniu potrzeb i umiejętności sześciolatków, dzieci będą mogły przygotować się do dołączenia do naszych grup mieszanych wiekowo. Naszym celem jest przygotowanie ich do korzystania z naszego modelu na późniejszych etapach sparkowej edukacji, z równoczesnym budowaniem poczucia bezpieczeństwa i daniem czasu na spokojne wdrożenie się dzieci do szkolnej rzeczywistości.
W sumie w ciągu dnia uczniowie klas 1-3 spędzają minimum 105 minut na dworze. W tym:
- 45 minut przerwy po obiedzie
- Między godziną 14:00 a 15:00
Dodatkowo uczniowie często bawią się na dworze w czasie świetlicy. Szczególnie wiosną i latem zajęcia sportowe i część zajęć edukacyjnych odbywa się w ogrodzie i/lub na boiskach szkolnych. Wyznajemy zasadę, że nie ma złej pogody, tylko nieodpowiedni strój. Jedyną przeszkodą może być ulewa, burza bądź smog. Uczniowie klas 4-8 spędzają 30 min przerwy obiadowej na dworze. Zajęcia sportowe odbywają się na świeżym powietrzu, kiedy tylko pogoda na to pozwala. Dzięki blokowej organizację zajęć dla etapu 4-8 (np. 2x45 minut matematyki z rzędu) nauczyciel może wg potrzeb regulować czas przerwy i wyjść z uczniami na zewnątrz.