Granty i inicjatywy
Project: Teaching Laboratory - A Transformative Instruction Programme for Upper Primary School
Partners: Østfold University College, SPARK Academy Foundation
Project Duration: 01.05.2022 - 30.04.2024
Project Budget: 192 534 EUR
Wersja angielska / English version
W maju 2022 roku grupa nauczycieli z naszej szkoły nawiązała współpracę z badaczami z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, której efektem było pozyskanie środków na udział w międzynarodowym projekcie badawczym “Laboratorium Dydaktyki - program transformatywnego nauczania dla klas 4-8 szkoły podstawowej”.
Efektem prac badaczy z DSW ,Østfold University College z Halden w Norwegii oraz grupy naszych nauczycieli będzie program integrujący wszystkie formy uczenia się w szkole zajęć obowiązkowych, fakultetów, projektów interdyscyplinarnych, tutoringu oraz pracy wychowawczej w klasie, e-learning i samodzielnego przygotowania ucznia.
W efekcie powstanie Podręcznik Laboratorium Dydaktyki zawierający podsumowanie podjętych w czasie trwania projektu działań, narzędzia analizy procesu dydaktycznego oraz procesu projektowania nauczania.
Partnerzy projektu będą również upowszechniać informacje o projekcie i jego rezultatach na konferencjach naukowych i towarzyszących im spotkaniach nauczycieli i osób zainteresowanych edukacją.
Spark Academy będzie miał przyjemność organizować konferencję w ramach projektu w pierwszej połowie 2024 rok.
Projekt "Laboratorium Dydaktyki - program transformatywnego nauczania dla klas 4-8 szkoły podstawowej" korzysta z dofinansowania o wartości 192 534 Euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG.
Partnerzy:
Uniwersytet Dolnośląski DSW jest niepubliczną uczelnią akademicką, która promuje innowacyjne podejście do nauczania i buduje sieci badawcze na poziomie krajowym i miedzynarodowym. Kształci ok. 5000 studentów, zatrudnia 95 etatowych nauczycieli akademickich i 65 pracowników administracyjnych. Gwarantuje bogate środowisko pracy i zasoby zabezpieczające realizację projektów. Jest aktywnym instytucjonalnym członkiem międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń badawczych oraz międzynarodowych zespołów badawczych í projektów finansowanych przez UE (E+, Horyzont 2020, NCN itp). Badacze DSW mają doświadczenie w prowadzeniu projektów w zakresie ewaluacji i badań partycypacyjnych z nauczycielami, m.in. zrealizowane projekty finansowane przez UE i NCN.
Wydział Edukacji w Østfold University College (HiØ) oferuje silne środowisko akademickie dla kształcenia nauczycieli i badań (ponad 2000 studentów i 150 pracowników). Współpracuje z ponad 140 szkołami i przedszkolami w całej Norwegii. Zajmuje wiodącą pozycję w Norwegii w zakresie kształcenia online, wzmacniając kompetencje cyfrowe nauczycieli wymagane w klasach. Przyjmując centralne założenia teorii pedagogicznej P. Galperina, badacze z Wydziału opracowali model projektowania MOOCs i środowisk online, aby ułatwić studentom rozwój konceptualnego rozumienia i wiedzy o tym, jak uczyć się online. Zaproponowany model może ̇ze być również zaadaptowany w tradycyjnej edukacji, aby wzmocnić uczenie się i rozwój studentów jako uczących się.
Projekt: MOMENTUM - pęd za kompetencjami. Jak międzynarodowa współpraca pomaga uczniom w zdobywaniu kompetencji kluczowych.
Czas trwania: 04.09.2023 - 03.03.2025
Wartość projektu: 49 328,44 PLN
Strona www: https://www.frse.org.pl
Celem projektu jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w międzynarodowym środowisku. Jednym z elementów realizacji projektów będzie wyjazd grupy 10 uczniów do partnerskiej szkoły Montessori College w Groesbeek w Holandii.
[Osoby zakwalifikowane do projektu]