Granty i inicjatywy

🎯 Cel projektu
Celem projektu było podniesienie jakości edukacji w Spark Academy poprzez:
rozwój kompetencji kadry pedagogicznej,
wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania (w szczególności pracy metodą projektu – PBL – oraz pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym),
promowanie dobrostanu uczniów i rozwoju kompetencji XXI wieku.
🧠 Co zrealizowaliśmy?
W ramach projektu:6 nauczycielek Spark Academy wzięło udział w kursach zagranicznych,
odbyły się 2 mobilności edukacyjne:
🔹 Malaga (Hiszpania) – kurs pracy z uczniem zdolnym,
🔹 Teneryfa (Hiszpania) – kurs Project Based Learning (PBL),
przeprowadzono szkolenia dla całego zespołu nauczycieli Spark Academy z zakresu pracy metodą projektu i pracy z uczniem zdolnym,
wdrożono elementy PBL i strategii indywidualnego podejścia do uczniów w codziennej pracy szkoły,
przygotowano długofalowy plan wspierania potencjału uczniów w roku szkolnym 2025/2026.
👥 Grupa docelowanauczyciele i nauczycielki Spark Academy,
uczniowie i uczennice liceum,
społeczność lokalna,
szkoły i instytucje zainteresowane nowoczesną edukacją i współpracą międzynarodową.
🔧 Działania i rezultaty
zwiększenie kompetencji cyfrowych i językowych uczestniczek,
wdrożenie strategii pracy z uczniem zdolnym opartych na empatii i integracji społecznej,
rozpowszechnienie wiedzy nt. PBL wśród całej rady pedagogicznej,
rozwój działań z zakresu edukacji zrównoważonej i włączającej,
publikacje w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram),
organizacja spotkań wewnętrznych i warsztatów w szkole,
aktywna obecność w sieci Erasmus+.
💶 Wartość projektu
Wartość całkowita projektu (wydatki kwalifikowalne): 58 119,89 PLN
Kwota dofinansowania z UE: 58 119,89 PLN, która obejmuje dofinansowanie w proporcji 82,52% budżetu środków europejskich i 17,48% środków budżetu krajowego
Numer projektu: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000141847
🏫 Opis partnerów
Plus Project European Academy (Malaga) – organizator kursu dla nauczycieli pracujących z uczniami zdolnymi,
Erasmus Learning Academy (Teneryfa) – organizator kursu z zakresu edukacji projektowej (PBL).
📢 Informacja o wsparciu
Projekt realizowany przy wsparciu programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.


Projekt: MOMENTUM - pęd za kompetencjami. Jak międzynarodowa współpraca pomaga uczniom w zdobywaniu kompetencji kluczowych.
Czas trwania: 04.09.2023 - 03.03.2025
Wartość projektu: 49 328,44 PLN
Strona www: https://www.frse.org.pl
Celem projektu jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w międzynarodowym środowisku. Jednym z elementów realizacji projektów będzie wyjazd grupy 10 uczniów do partnerskiej szkoły Montessori College w Groesbeek w Holandii.

Nasza placówka aktywnie uczestniczy w programie "Innowacyjna Szkoła Google". Już od stycznia 2024 roku dążymy do uzyskania prestiżowej akredytacji "Referencyjnej Szkoły Google". Ten innowacyjny program umożliwia nam nie tylko wykorzystanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, ale również rozwijanie kreatywności, umiejętności cyfrowych oraz dostosowywanie się do dynamicznie zmieniającego się środowiska edukacyjnego.
W ramach naszego zaangażowania w programie, staramy się dostosować metody nauczania do najnowszych standardów cyfrowych, umożliwiając naszym uczniom pełne korzystanie z technologii w procesie edukacji. Dążymy do stworzenia środowiska, w którym innowacje stają się integralną częścią codziennego uczenia się, przygotowując naszych uczniów do wyzwań przyszłości.
Jesteśmy pełni entuzjazmu w związku z naszym udziałem w programie "Innowacyjna Szkoła Google" i dążeniem do uzyskania akredytacji "Referencyjnej Szkoły Google". Razem z naszą społecznością edukacyjną tworzymy przestrzeń, w której rozwijają się umiejętności cyfrowe, a edukacja staje się pasjonującą podróżą w erze technologii. Dziękujemy za wsparcie i zachęcamy do śledzenia naszych postępów!
