Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Rozpoczynamy nowy dział „They See the World Like This”! Tym razem przeniesiemy się do fascynującej krainy Ameryki Łacińskiej – obszaru pełnego barw, rytmów i niezwykłych historii. Nasze klasy 4 i 5 w ramach entry pointu wyruszyły w symboliczną podróż przez południe i środek obu Ameryk, by zgłębić świat widziany z innej niż nasza perspektywy.
Już na początku uczniowie otrzymali bilety do Meksyku, Brazylii, Argentyny i w okolice andyjskiego Peru. Dzięki temu mogli poczuć się jak prawdziwi odkrywcy, gotowi na smakowe i dźwiękowe niespodzianki.
Jednym z przystanków była stolica Meksyku – Miasto Meksyk. Podczas warsztatów kulinarnych uczniowie przygotowali domowe guacamole i chrupiące tortilla chips. Ten smakowy eksperyment nie tylko rozweselił podniebienia, ale także uświadomił, jak kulinaria wpływają na budowanie tożsamości kulturowej.
Przenieśliśmy się do serca brazylijskiego karnawału – Rio de Janeiro. W pracowni plastycznej pojawiły się materiały do stylizacji, a uczniowie uczestniczyli w sesji zdjęciowej, ucząc się, jak oddać energię i kolory karnawału poprzez kreatywne stylizacje.
Kolejnym przystankiem była Argentyna, a dokładniej — ulice Buenos Aires. Dzieci odkryły tajniki tanga: poznały krok podstawowy i ćwiczyły jego płynne przejścia. To ćwiczenie rozwijało zmysł rytmiczny oraz uczyło wyrażania emocji w ruchu.
Na zakończenie wirtualnej wyprawy przenieśliśmy się wysoko w Andy. Uczniowie w grupach eduscrumowych zbudowali własne wersje legendarnego Machu Picchu z klocków. Każda grupa musiała zaplanować układ tarasów, domków i ścieżek – to zadanie doskonale rozwija kreatywność i umiejętności planistyczne.
W całym nadchodzącym projekcie kluczowa będzie metoda eduscrum: uczniowie będą pracować w zespołach, wspólnie planować zadania, ustalać cele i prowadzić spotkania swoich zepołów. Dzięki temu nie tylko zdobędą wiedzę o kulturach Ameryki Łacińskiej, ale też nauczą się efektywnej komunikacji, odpowiedzialności za powierzone zadania i elastycznego reagowania na nowe wyzwania.
Z tak inspirującym wprowadzeniem już niedługo ruszamy z głównym projektem: każda grupa przygotuje stanowisko o jednym nieoczywistym kraju Ameryki Łacińskiej, z uwzględnieniem aspektów historycznych, geograficznych i społeczno-kulturowych.
Zapraszamy do śledzenia dalszych losów naszych małych podróżników! Dzięki temu działowi poszerzymy horyzonty, nauczymy się patrzeć na świat oczyma innych – bo każdy zakątek Ziemi kryje wyjątkową opowieść, warto ją poznać i zrozumieć.