Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Jakie narzędzia i metody pomagają nam uczyć się po sparkowemu? Poznajcie naszą TOP 5 – to one trzymają nasz zespół (i projekty!) w pionie: tutoring, kręgi klasowe, EduScrum, minimediacje i Sparkling.
To nie tyle narzędzie, co sposób bycia. W Sparku uczniowie regularnie spotykają się ze swoim tutorem, by rozmawiać o nauce, celach i tym, co ważne dla nich. Ta indywidualna relacja buduje zaufanie i przestrzeń do rozwoju.
To nasz cyfrowy kompas. Uczniowie mają dostęp do swoich celów edukacyjnych, kryteriów sukcesu i materiałów. To narzędzie pozwala uczniom zaplanować pracę i mierzyć postępy, a nauczyciele towarzyszą im w tym procesie. Sparkling wspiera samodzielność i odpowiedzialność – to narzędzie, które pomaga nie tylko oceniać, ale przede wszystkim uczyć się świadomie.
Nie są w Excelu, nie mają wersji premium. Ale to dzięki nim możemy wspólnie rozmawiać, rozwiązywać konflikty i budować zaufanie. Kręgi to fundament naszej kultury klasy – pomagają tworzyć atmosferę, w której każdy głos się liczy.
Dzięki tej metodzie uczniowie działają w projektach grupowych – planują, wykonują, przeglądają. Pomagają w tym proste tablice: „Do zrobienia – W trakcie – Zrobione”. To nie tylko organizacja pracy, ale też nauka współodpowiedzialności i działania w zespole.
Minimediacje to nasza sparkowa metoda rozwiązywania konfliktów i nieporozumień. Kiedy coś idzie nie tak – ktoś kogoś urazi, dojdzie do spięcia w grupie – siadamy razem w wyznaczonym miejscu i mediujemy. Nie ma kar, oceniania, wygranych i przegranych – jest przestrzeń do bycia wysłuchanym i zrozumianym. Minimediacje pomagają budować kulturę szacunku, szczerości i odpowiedzialności. Uczymy się, że konflikt to nie porażka, ale okazja do lepszego poznania siebie i drugiego człowieka.
W Sparku narzędzia nie zastępują człowieka. One są przedłużeniem relacji, sensu i współpracy. To one pozwalają nam uczyć się inaczej – po sparkowemu.